Main menu

Pages

الفرق بين الحامل العربيه و الحامل الأجنبية


الفرق بين الحامل الأجنبية و الحامل العربيه

الحامل الأجنبية :

الكل يعرف إنها حملت من أول ما تحلل عند الدكتور

وبعد فتره لما تقولها صاحبتها:انتي في الشهر الكام ؟

تقول أنا في الرابع وهجيب ولد و هانسميه جون .

وتولد وكل صاحباتها يزوروها و يسألوها عن الولادة

تقول: لا اطمنوا أخذت بنج وكانت ولادة سهله ..

تطلع من المستشفى وترتاح كم يوم وتاكل أكل صحي .

وبعدين ترجع لحياتها الطبيعية

الحامل العربيه :

طبعا ما حدا بيعرف إنها حامل اصلا خوفا من العين والحسد وتحاول تلبس واسع لحد
متوصل للسادس ولما يسألوها انتي حامل: تقول ما بعرف !!!

والله غصب عني أنا ما كنت بدي !!!

ولما يسألوها في أي شهر ؟؟

تقول: والله أنا حاسبه اشي والدكتوره حاسبه اشي تاني والله أعلم مين الصح ..!!

وياسلام لو سألوها في السابع هتجيبي ايه ؟؟؟ لازم تقول : الدكتور مش عارف يشوف عشان البيبي مقرفص ... (أكبر كذبة)

طيب انتي نفسك في ايه ؟؟
لازم ترد: كل الي يجيبه ربنا كويس ( ياعااقله )

وفي الشهر التاسع لما يسألوها .. ولد ولا بنت ؟؟
تقول زوجي رافض يسال.. بده يخليها مفاجأة !!

ولو زنقتيها قوي هتقولك بنت !!! وبعد ما تخلف تقولك اسكتي مش طلع ولد ومكناش عارفين !! (( لا ياشيخه ))

وبعد الولادة لو سالوها تعبتي ؟؟
لازم تقول: كنت بموت . دا انا والده قيصري ( حتى لو والده طبيعي برضو لازم تقول قيصري )

وتقعد عند أهلها شهر نفاس و دجاج وحلبه وكراوية وقرفه وووو .

وبعدين تقول ان ابنها تعبان وكل يوم عند الدكتور وعنده الصفرا ومبيرضع كويس اه والله ما بيرضع كويس ..
« (ياللهول) .

وتقعد شهرين وهي بتموت من أثار الولاده

.. وبعد الشهرين بأسبوع تلاقيها حامل كمان مرة.
reactions

Commentaires

table of contents title